Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, December 06, 2012

Catching up

Yaampun...dah berzaman tak update blog..hidup lagi rupanya blog ni..kekeke...so many things happened sepanjang tak update blog ni...antaranya

1- lepas lompat2 dan tukar2 kerjaya, finally jumpa kerjaya yang menawan hati..dan tempat kerja yang best! serta dekat dengan rumah

2- tak pernah berangan nk jadik orang putrajaya...dan rasa putrajaya tu terlalu jauh dan terpencil..tapi akhirnya..sobbsobb..bermukim kat sini sat..

3- dah kawin dengan buah hati :)

4- lepas kawin, pregnant, tapi keguguran...I went through a hard time...blamed myself for not taking good care of the baby

5- lepas gugur pregnant balik hihi

6- dah pregnant tu alhamdulillah..berjaya beranak dengan selamat..dan mendapat baby yang comel (di mata saya)

After deliver, I went through another hard time coping with breastfeeding...haihhh panjang ceritanya...kesimpulannya...walaupon baby baru 2 bulan..tapi saya dah putus susu, dan seawal seminggu lagi saya sudah beri formula milk kepada baby. It was upsetting at the beginning, but as the time flows, saya mula berasa bahawa how you feed your child is your own choice. Nobody can blame you for not breastfeeding. Agak lama jugak saya berfikiran macam ni. Namun one thing after another, finally saya berubah fikiran. Atas beberapa faktor yang saya rasa besar impak kepada baby, saya kembali gigih nk relaktasi....so this blog will be my diary..and a note for myself that will be my motivation throughout my journey to relactation...saya harap proses relaktasi saya ini akan berjaya!!

0 comments:

Ad